Ledighet

Har varit lite frånvarande ett tag och det beror bla på nattarbete som gör mig riktigt seg i kolan. Gillar verkligen inte mina nattpass -  12 timmar är för långt samt att jag har svårt att sova när jag väl kommer hem. Men tack och lov har jag inga nätter på min nästa schemaperiod.

Nu är jag ledig i 8 dagar, utan att ta en enda dag semester - lyx va?
Planerna är följande:
  • Henrik och jag är båda lediga idag, och en massa måsten skall göras!
  • Till Sverige och Kalmar imorgon till lördag, jippi!!! Avvaktar just nu "staff travel" på morgonflyget, annars blir det att hoppa på lunchflyget.
  • På söndag bär det av till Shrewsbury, Clare & Robins hemstad. Där skall vi guidas runt och njuta av natur!

Plugg....

Idag har jag ägnat en stor del av dagen åt studier med Clare. Vi skall gå en intravenös studiedag tillsammans lite längre fram, och innan denna skall ett kompendium på ca 60 sidor vara klar. Så det var bara att ta tag i alla dessa frågor om vener och teknisk apparatur....

Vi varvade naturligtvis pluggandet med god mat och skvaller :-)

Kyla

Brrr, var kallt det är nu... termometern visar ändå 12 grader, vilket ju inte är så låg temperatur, men det känns värre. Så nu är de levande ljusen tända varje kväll här.
Usch, ogillar kyla - finns inget värre än att ta på sig en massa tjocka kläder (som gör en genomsvett så fort kroppstemperaturen stiger minsta lilla), stiga upp på morgonen och lämna den varma goa sängen, kall och rinnande näsa och dyra elräkningar. Nä, tacka vet jag sommaren ..... och snart är den här för vår del :-) .... om 2 månader är det dags för Nya Zeeland och värmen!!!!

Nu skall jag ta tag i min strykhög.....

Vinprovningshelg i Skåne

Hallå hallå!

Då var man hemma igen efter en mycket rolig resa! Och vart gick den då, ni som undrar från mitt senaste blogginlägg? Jo, till älskade Sverige!  Det var dags för årets vinprovningstävling med härliga kompisgänget. Detta året var vi hos Martin & Maria och lilla Emelie i Limhamn. Det såg väldigt länge omöjligt ut för Henrik och mig att vara med denna gången pga jobb. Men i sista minuten lyckades jag byta bort ett arbetspass och vips kunde vi sticka iväg. Vi bestämde oss för att låta det vara en överraskning för alla utom värdparet!

Vi reste dit i torsdags kväll, snälla Martin hämtade oss på tågstationen i Malmö. Vi fick en rundvisning i deras nya hus och bekantade oss med Emelie, som vi nu träffade för första gången, en liten charmig tös!
På fredag kväll var det dags för paret Molker att anlända, och det blev glada miner när vi uppenbarade oss. Kvällen blev en riktig myskväll med pizza och IDOL, och vi röstade naturligtvis en massa på Mariette!!
Lördag eftermiddag anlände Martin & Anna, och även de gladde sig åt vår existens denna helgen. De kom från Stockholm, där de varit och hejat på Mariette under Idol, och Martin lyste av stolthet för sin syster, med all rätt! Vilken tjej!!!!
Vinprovningen kunde nu börja när alla anlänt. Min insats var inte den bästa denna gången, skall väl erkännas att jag heller aldrig lyckats segra i denna tävling..... Vinnare i år blev herr Molker, grattis grattis!!!
Som vanligt åt vi gott och uppdaterade varandra om det senaste i livet; jobb, skola, framtidsplaner, barn (grattis grattis Molker!) och husköp!
Helgen led mot sitt slut :-( och alla tog sitt pick och pack på söndagen och reste hem till sitt.....
Tack kära vänner för en fantastisk helg!! Vi ses snart igen!

Bilder från helgen:

UP

Igår var jag på bio med Clare och Kate, vi såg Disneyfilmen UP. Jag som annars inte är så mycket för animerade filmer, tyckte denna var bra. En fin historia med blandade sorgliga och underhållande scener. Värd att se tycker jag. Vi såg filmen i 3D format vilket var kul, och gav ett extra plus.

Här är trailern för filmen.

Imorgon åker vi iväg, vart får ni veta senare......

Sverigebesök

Nu var det ett antal dagar sedan jag bloggade, hm det är nog närmare en vecka när jag tänker efter.
Vi har varit upptagna med besök från Sverige iform av Henriks föräldrar. De kom på onsdag kvällen förra veckan och reste hem igår förmiddag. Det var härliga dagar, och vi uppskattar så mycket att få besök från Sverige (så alla ni som ej varit här och läser detta, boka flyg och kom på studs!).
Det blev naturligtvis besök i London under deras vistelse med en del turistattraktioner såsom London Eye, Harrods, Big Ben, Houses of Parliament; Horse Guards, Covent Garden m.m., jag tröttnar aldrig på den staden det är en sak som är säker!
De andra dagarna ägnade vi åt Hitchin och områdena runtikring med bla publunch och flightspotting vid Luton Airport (inte min idé som ni säkert förstår!)

Publunch                             London Eye

Föreberedd för London Eye 4D Experience

Julavdelningen på Harrods       Harrods                             Covent Garden

Det där med flightspottning som hobby förstår jag mig inte riktigt på.... medans de betraktade och fotade flygplanen, la jag min engergi på att betrakta och fota dem (lite mer i smyg dock). Nä, jag är nog mer intresserad av människor än döda ting. Intressant det där med hobbies inte sant?

Idag har jag jobbat och verkligen gjort skäl för min lön..... ledig dag imorgon.... och då väntar gymmet..

Julshopping

Idag har julshopping stått på agendan. Ja, ni läste rätt :-) Är ute i god tid detta året, men det är ett måste då det ska organiseras med frakt till Sverige och så.....

och så får vi tacka Alva för de fina teckningarna vi fick! De hänger nu fint på vårt kylskåp!

Just nu

...sitter jag med fötterna i ett varmt härligt fotbad. Tyckte de förtjänade det efter dagens arbete.

Annars händer inte så mycket spännade. Ledig två dagar nu. Jobbar onsdag, och på kvällen kommer Henriks föräldrar på besök, skall bli himla kul!

Beyoncédans

Underbart eller hur? Nog en blivande dansare :-)

Mamma mia...

... vilken föreställning!
Ja, igår var vi i London och musikalen Mamma Mia. Både Henrik och jag stormgillande den. Duktiga artister med fantastiska röster. Kan varmt rekommenderas. Vi märkte ett ökat antal av svenskar i lokalen mot vad vi är vana vid, så man fick tänka en och annan gång på man sa. Då man annars så ohämmat pratar om både det ena och andra utan att någon förstår ett jota!

Utanför Prince of Wales Theatre

Innan föreställning

Innan musikalen intog vi middag på en mexikansk restaurang! Burritos och Margaritas, mmm.....