Lyssna och njut...

Vilken artist hon är Robyn.

Gult och blått

Köpte söta bakformar när jag var hemma i Sverige.
Skall användas nästa gång jag bakar kanelbullar.
Svenskt skall det va!!!

Midsommar i Sverige

Nu var det länge sedan jag bloggade, ber om ursäkt för dålig uppdatering! Semesterveckan i Sverige är över, och vi är tillbaka i England och vardagen, hade mitt första jobbpass idag.

Vi hade en underbar vecka i Sverige, hittade på mycket och träffade många som vi ej sett på länge.
Vi kom till Kalmar på söndagen och stannade till torsdagen. Vi njöt av det underbara vädret i mammas och pappas trädgård, åt mumsig svensk mat, fikade och shoppade. Det hanns även med besök hos Sofie, Dan och lille Hugo, samt Elin med familj på Öland.
Dagen innan midsommarafton tog vi tåg och buss innåt landet till Markaryd där vi skulle fira midsommar. Där hade vi hyrt en stuga med Martin och Anna. Stugan låg mycket vackert vid en sjö, och det blev en lugn och skön midsommar långt bort från allt, precis som vi önskat. På midsommardagen körde vi ner till Helsingborg där vi spenderade natten innan det var dags att ge sig av mot Kastrup på söndagen.

Fika med mamma&pappa      Kalmar Slott                               Besök på Öland hos Elin

Avkoppling                        Vackra Kalmar Domkyrka

Midsommarfirande i Markaryd

Resväskan packad igen

Oj vad dagarna rusar iväg, hinner knappt tänka efter var jag är eller vad jag gör :-)
Tänkte summera de senaste dagarna lite snabbt. I onsdags åkte Henrik och jag på minisemester till Isle of Wight. Vi hade tre toppendagar, fantastiskt väder med strålande sol! Isle of Wight är en mysig liten ö med ca 130 000 invånare och ett klimat som skiljer sig från övriga England, det är mildare och har betydligt fler soltimmar än resten av England. Vi bilade runt ön och besökte bl a the Needles, som är unika kilppformationer på öns västra sida. Ett besök på en vitlöksodling blev det också, där inhandlades lite smått och gott. Sedan njöt vi mest av naturen och den avslappnade stämningen som fanns på ön, och åt en massa och gott!

Underbar natur

Vi kom hem sent i fredags kväll, lite senare än tänkt då vi hamnade i kö i 1 timma och 50 minuter utanför London, men hem kom vi i alla fall. På lördagen blev det upp tidigt och iväg till jobbet. Efter jobbet bjöds det på mat hos Albin och sedan var det dags att packa resväskan igen. Denna gången till Sverige, jippi! Tre timmars sömn och sedan iväg till Stansted flygplats och resa till Sverige. Och här är vi nu, i Kalmar. Henrik och jag har semester i en vecka och tänkte njuta av svenska sommar (om den nu kommer!) och fira midsommar.

Idag säger vi också grattis till Henriks mamma som fyller år! Stort grattis på födelsedagen Lisbeth!

Minisemester

På onsdag skall vi åka hit

Isle of Wight

och...

här skall vi bo

Visst ser det mysigt ut?

Det blir en liten minisemester på tre dagar, ser fram emot det! Men innan vi sticker har jag en arbetspass imorgon att avverka.

.... och ja just det, för er som undrar, Henrik klarade sig fint i simulatorn!

Tur till London... igen...

Efter två heldagar på jobbet, blev det under gårdagen en tur till London med Clare.
Visst var jag där rätt nyligen, men den staden har så mycket att erbjuda att man aldrig blir trött. Och så har vi turen att bo så nära, tar inte mer än 30 minuter med tåget.
Så igår blev det ett besök på Madame Tussauds - som en äkta turist! Var några år sedan jag var där, så det var skoj! Sedan blev det lite botaniserande i butikerna, och tror det eller ej, men jag kom hem tomhänt, inget som lockade precis! Dagen avslutade med god middag på restaurang Auberge. En lyckad dag med andra ord!

Henrik är just nu i Amsterdam och gör sin 6 månaderscheck i flygsimulatorn. Stressfyllda dagar som innebär mycket press! Men älsklingen klarade sin första dag och har ett pass till att avverka, sedan kan han komma hem imorgon. You´re the best darling!

Själv blev det 6 km på löpbandet idag, funderar att ta en runda till imorgon då semester gör att det blir ett litet uppehåll!

Bullbak

Här har nybakade kanelbullar tagits ut från ugnen, och avnjuts varma med en kopp kaffe. Passar bra när vädret är så trist, regnet öser ned utanför.

Årets sommarpratare

Har haft en mindre produktiv dag idag, men vad gör väl det - man skall väl ha sådana dagar också...

Läste för övrigt på Expressen idag om årets sommarpratare i radion, och fann en hel del intressanta personer. Några som jag planerar att lyssna på är Andreas Lundstedt, Annika Östberg, Annika Sörenstam och Michael Bindefeld. Här har ni hela listan för er som är intresserade.

deprimerande väderprognos

Såhär är vädret hos oss nu

Trist! och ni ser ju hur det ska bli de kommande dagarna...

I förra veckan struntade jag helt i allt vad hushållsarbete heter, och lät lägenheten svämma över av dammråttor och kläder och lät kylskåpet eka tomt, allt för att njuta av det vackra vädret och hitta på en massa skoj med nära och kära. Så idag var den där dagen då lägenheten skulle putsas fram och kylskåpet fyllas. Men hann faktiskt med ett litet träningspass på gymmet på förmiddagen också (behövdes efter helgens frosseri!)

Ja just det...

... har ju glömt att det är Sveriges Nationaldag idag! Hur har ni firat den?
Saknar Sverige lite nu när jag tänker på det, men om två veckor sitter vi på planet :-)

Girls in London

Då var man tillbaka på hemmaplan och lilla Hitchin efter äventyr i storstaden London!

Det var två fantastiska dagar, vi var tolv tjej som samlats för Clares möhippa. Efter att vi anlänt strax efter lunch på lördagen, åkte vi dirket till hotellet för att checka in. Därefter begav vi oss ut på stan och hittade en mysig restaurang och åt en anings sen men väldigt god lunch. Väl tillbaks på hotellet var det dags att göra sig iordning inför kvällens bravader. Alla klädde upp sig väldigt fint, sedan samlades alla för lite girlie talk och för att påbörja partyt. Vi tog oss sedan i samlad trupp till restaurangen som vi bokat och intog mumsig middag. Som tur var låg teatern där vi skulle se Dirty Dancing bara 5 min ifrån restaurangen, så det blev en nätt promenad. Showen var fantastisk! Vilka artister, och jag minns filmen som igår; vem kommer inte ihåg repliker som: nobody puts baby in the corner och I carried a watermelon, haha! Efter showen fortsatte partyt till långt in på natten...

Det var lite av värmebölja i London, säkert över 25 grader till långt in på kvällen. Det ledde väl till att man inte kände sig som någon nyponros direkt där man struttade runt i high heels... men vad gör det, vi hade roligt! Regnet kom sedan på natten, så vi hade tur!

Möhippa

Snart dags att ge sig av mot äventyr i London.

Ha en toppenhelg allesammans!

Happy Friday

Verkar bli ytterligare en otroligt vacker dag med strålande sol, inte ett enda moln på himmeln och temperatur runt 20 grader.

Vi börjar dagen med en tur till gymmet. Sedan ut i det fina vädret och njuta. I eftermiddag/kväll blir det tjejmiddag hos Clare; blir som en liten ministart på hennes möhippa som är i helgen. Imorgon tar vi tjejer tåget till London, inbokade på fint hotell och så skall vi se Dirty Dancing.
Möhippor går inte till på riktigt samma sätt som i Sverige, där man oftast överraskas och inte har en aning vilken dag möhippan skall ske. Här i England planerar ofta bruden själv när och vad man skall göra, det är inte ovanligt att man åker iväg några dagar till solen.

SATC

Skall snart krypa ner i sängen. Men tänkte först bara dela med mig mitt omdöme om filmen Sex and the City 2 som jag såg på bio ikväll. Filmen har ju fått halvdålig kritik från flera håll, så ens förväntningar sänktes en aning. Men Sex and the City är något särskilt; tjejerna, kläderna och så de självklara Cosmopolitandrinkarna! Jag tyckte filmen var bra, en riktig tjejfilm! Kommer nog att se om den ett flertal gånger framöver!

Blev för övrigt lite sugen på att resa när jag såg filmen! I filmen åker tjejerna till Abu Dhabi, men i verkligheten spelades scenerna in i Marocko. Bägge resmålen låter spännande för min del :-)

God natt!

Sommaren är här

Idag njuts det av den strålande solen. Härligt att få vara ledig en dag som denna!

Ikväll blir det tjejkväll och Sex and the city 2 på bio!

Trip to Salisbury

Igår började min långa ledighet på nio dagar, som faktiskt inte är en enda semesterdag utan lediga dagar på schemat. Ibland skall man ha tur med schemaläggningen inte sant?
Henrik var också ledig igår, och vi hade sedan länge planerat att besöka kusin Helén och familj i Salisbury.
Vi hade en fantastiskt rolig dag! Pojkarna växer som bara den, och börjar bli riktigt stora nu, blir så himla tydligt när man inte ser dem så ofta. Trots en del regnskurar så trotsades vädret och vi bjöds på grillat, något man verkligen saknar när man bor i lägenhet!

Adam hade tagit på sig en Sverige t-shirt dagen till ära, gulligt va?

Tack för en mysig dag!!!

Har idag avverkat ett yogapass, och i eftermiddag skall mina naglar fräschas till!