Sjuklingar

I torsdags kväll kom vi tillbaka till England, trötta och Henrik med en öroninflammation :-(
Jag jobbade sedan fredagen och gårdagen, medans älsklingen var ledig och försökte kurera sig. Tyvärr vaknade även jag i morse med ont i halsen och feber, så nu är vi två sjuklingar  i detta hemmet! Inte kul kan jag säga då vi ska på bröllop imorgon. Tanken var att vi skulle åkt upp till Shrewsbury där bröllopet skall vara (ligger på gränsen till Wales) på förmiddagen idag, men ingen utav oss orkade resa sig ur sängen, och inte hade vi packat heller! Nu har vi proppat oss med panodil och skall göra ett försök att sätta oss i bilen! Önska oss lycka till!

Hörs om någon dag eller så!

På plats i Sverige

Då var Henrik och jag på plats i Sverige. En liten snabbvisit i Halmstad på fyra dagar blir det. Vi kom igår efter en lite småstrulig resa. För att fatta det kort; buss som inte dök upp på morgonen, oändlig väntan i incheckningskön, snigelfart i säkerthetskontrollen och så en pilot som var tvungen att inväntas innan planet kunde lyfta.... men fram kom vi i alla fall! Henrik var lite krasslig så det blev vila när vi kom hem till hans föräldrars hus. På kvällen var vi sedan bjudna på kräftskiva som Martin och Anna fixat. En mycket härlig kväll hade vi med regnet som smattrade utanför, mysfaktor! Idag blir det avkoppling och plöja böcker. Imorgon blir det en tur till Huskvarna och för att hälsa på Helen, Johan och Alva.

GI gott

Fantastiskt god middag har vi ätit idag, Mozzarellabiffar med gräddig sås, mums mums!
Tipset kom ffrån Carros blogg! Tack för inspirationen Carro!

Spikmatta

En trötter själ är jag idag. Jag jobbade natten som var och sov inte särskilt länge idag då jag bara hade en enkelnatt och inte vill vända dygnet helt.

Nu skall jag nog gå och lägga mig på spikmattan så jag är pigg och fräsch imorgon! Fick denna fantastiska sak i födelsedagspresent och jag kan säga att jag är mer än nöjd! Tycker mig vakna mer utvilad på morgonen, inbillning kanske? Häromdagen somnade jag t o m när jag låg på den.... haha... tur Henrik väckte mig, annars hade jag nog haft märken på ryggen i flera veckor!

Veckan som gått

Igår åkte föräldrarna hem. Dagarna har varit fyllda av utflykter och mycket skoj, har också arbetat några pass däremellan. Tiden bara flög iväg när de var här, och så trist när de åkte.
Vi besökte bl a Cambridge, där det blev en båttur på floden och sightseeing bland de gamla och imponerande universitetsbyggnaderna.
Vi åkte också till en by som ligger vid Grand union canal, som är ett långt kanalsystem som finns i England och som har många slussar. Påminner om Göta kanal i Sverige fast mer omfattande.
Vi firade ockå min födelsedag, som blev en fantastiskt dag! Vill tacka alla som grattat mig och skickat så fina hälsningar och presenter!

Riverpunting i Cambridge

Solros och lavendelfält utanför Hitchin

Grand union canal

Besök

Imorgon kväll kommer mamma och pappa på besök, tjoho! Skall bli så roligt!

Efterlängtade skor

Sommaren har kommit tillbaka till England, i alla fall idag! Blå himmel och sol, jag njuter!
Henrik jobbar inatt så vi tog en liten shoppingrunda idag på dagen. Med mig hem fick jag dessa söta skorna. Har länge letat efter kilklacksskor i denna stilen, men inte hittat några snygga och komfortabla förräns nu! ... och så var de på rea, toppen tycker jag! Tror jag ska ha dem på bröllopet vi ska på i slutet på månaden!

Födelsedagsfest/kräftskiva

I veckan som kommer har det nu blivit min tur att fylla 30 år!!! Känner mig betydligt yngre än så! Igår firade jag den kommande årsdagen med mina vänner här i England, och passade då på att ha en liten kräftskiva! Kräftor och tillbehör hade införskaffats på IKEA. Vi träffades alla på eftermiddagen och tog tåget till grannstaden. Där började vi med en drink och fortsatte sedan till bowlinghallen. Någon bowlingspelare är jag inte, inte en enda strike, men vad gör väl det, fantastiskt kul hade vi! Henrik däremot briljerade och gjorde strike efter strike. Efter bowlingen tog vi sedan tåget tillbaka till Hitchin och hem till oss för att hugga in på kräftorna. För Emma, Nick och Kate var det kräftpremiär, men efter lite genomgång av hur de skalas och äts smaskades det på. Festen varade långt in på natten, och uteställen hann stänga innan vi kommit på tanken att kanske ge oss ut på stan! Så idag har vi inte gjort många knop här hemma, mest slappat och röjt undan och en liten promenad.

Mera pyssel

Min "pysselanda" håller i sig, och idag blev bordsplaceringstavlan till Clare och Robins bröllop färdig.
I övrigt händer inte så mycket, har jobbat mina arbetspass för denna veckan och är nu långledig. Så i helgen blir det lite kalas, har en 30-årsdag som börjar närma sig...

Hjälp...

Min vackra orkidé!

...det är den 1:a augusti! Vart tar sommaren vägen? tiden går alldeles för fort!
Bäst vad det är står det september i kalendern och jag har inte hunnit njuta så mycket som jag önskat av sommaren!
Okej, vi börjar om! Lev i nuet, är det inte så? Det betyder att jag har många många sommardagar kvar :-) För september är ju inte här än!

Åter till nuet! I förmiddags blev den en runda på gymmet och lite löpning. Min regelbundna träning senaste månaden har givit god effekt på min kropp, som känns rörligare och mer energifull. Har dock kvar min morgontrötthet, tror aldrig den försvinner :-)
Resten av dagen tänkte jag fortsätta pyssla med mitt album.
Imorgon är det dags för jobb igen, men innan dess skall jag njuta av denna dagen som har mycket kvar att ge ;-)